Selecteer een pagina

Veel ondernemers hebben een prachtig en authentiek verhaal.
Hoe verder je leest, hoe meer de boodschap bij je binnenkomt.
En daar gaat het vaak mis!

Het meest pakkende staat onderaan…

Heel logisch, want als je een verhaal vertelt begin je vaak bij het begin. We hebben geleerd om iets in te leiden. En om het goed over te brengen schetsen we graag ook nog even de context.

Let maar eens op e-mails die je ontvangt. Vaak staat dat wat je wilt weten onderaan.
Een brief van de gemeente… Dat wat ik moet doen staat op de 2e pagina.
En denk eens terug aan je afstudeerscriptie 😉
We leggen eerst de hele situatie uit en komen dan tot de kern.

Lezersgericht schrijven werkt precies andersom.

Eindresultaat verkoopt

Het eindresultaat verkoopt het beste.
Niét het proces
Niét de context
Maar het resultaat!

Dus begin je website altijd met de het antwoord op: Wat jouw klant wilt bereiken?
Dat wordt de titel!
Maak hier een actieve zin van, het liefst met een werkwoord erin. Formuleer een aansprekende en heldere zin. Zonder vakjargon!

Met wat kleine aanpassingen valt vaak al zoveel winst te behalen!
Klanten aantrekken is makkelijker dan je denkt.
Ook met je website!

Wil je meer uit je website halen?
Schrijf je in voor onze gratis workshop Klantbeleving in je website. En deel je website. Wie weet nemen we die van jou wel onder de loep.

 

Een warme groet,
Mireille en Miranda

Merkwaardige klantbeleving - Mireille en Miranda